Yoga 2017-08-19T08:50:26+00:00

YOGA

Redovnim vežbanjem postaćete zdraviji, srećniji, zadovoljniji.Bićete fleksibilniji, odmorniji, u boljoj kondiciji, naučićete kako da dišete da biste povećali nivo energije i kako da se opustite i spremno uhvatite u koštac sa stresom svekodnevnog života.

Šta je Joga?

Yoga je drevna nauka i prakticna duhovna disciplina koja doprinosi celokupnom zdravlju, i kao takva osmisljena je da bude prisutna I ukorenjena u svakodnevni zivot. Rec yoga znaci jedinstvo I potice od sanskritske reci yuj (judz), sto znaci ujediniti. Biti sjedinjen sa samim Sobom, postici harmoniju, sto dovodi do unutrasnjeg spokojstva. To sjedinjenje odnosi se na telo, um i emocije.

HATHA YOGA

Hatha yoga je duhovno ucenje o stvaranju savršene ravnoteže ,kroz pravilane položaje tela uz kontrolu disanja, između dveju moćnih energija, Prane i Apane, koje se manifestuju u ljudskom organizmu.

Hatha yoga – to je najčešći oblik yoge danas. “Ha” ovde znači ‘sunce’ i ‘tha’ znači mesec. Drugim rečima, Hatha joga okuplja energiju Sunca i Meseca sa ciljem da ih uravnoteži u telu. Slog Ha označava Pranu (vitalna) silu koja upravlja fizičkoim telom i Tha označava chittu (mentalnu energiju ) tako da je Hatha yoga katalizator koji dovodi do buđenja dveju energija koje upravljaju našim životima. Hatha joga koristi različite položaje u kombinaciji s vežbama disanja u cilju pročiscavanja tela i uma, a time doprinosi odrzanju zdravlja, pomaze u izlecenju niza bolesti i priprema nas za napredne tehnike joge. Ovu vrstu joge može praktikovati i svako ko želi .

Stil Hataha joge je snažan i nezan s akcentom na usklađivanju pokreta sa dahom I sastoji se od sedecih ,stajacih poza, fleksija,ekstenzija, inverzija, torzija i balansirajucih poza, sa mudrama I bandhama(psiho-fiziološke tehnike kontrolisanja I oslobađanja energija), uključuje I shatkarme (fizičke i mentalne detox tehnike), tehnike disanja I vezbe za budjenje Prane (pranayama) I tehnike opustanja i duboke relaksacije (Yoga Nidra). NA casovima cemo uciti kako je jogicko disanje drugačije, istražiti kako se joga prvenstveno usredsredjuje na kretanje kukova, ramena i kicme i naučiti osnovne poze za otvaranje svakog od tih delova tela, tako da energija moze teći pravilno I neometano kroz telo I um . Fokus ce biti I na tome kako primeniti yogu u svom svakodnevnom životu kako bi unapredili svoj život I ucinili ga laksim, boljim I kvalitetnijim. Bez obzira na to koliko dugo vežbate, uvek će biti nešto novo za vezbanje, uvek cete nešto novo otkriti, kako o sebi i tako I o joga praksi. To je ono što jogu cini svežom, uzbudljivom,izazovnom.

Početnici dobrodošli!!!

VINYASA YOGA

Vinyasa joga je stil Hatha joge, koji je dinamican, fluidan, razigran.
VINYASA (Vinjasa) je sanskritsaka rec koja oznacava POKRET, ISKORAK, POVEZANOST, a Vinyasa joga predstavlja jedinstvo POKRETA I DAHA, tela i uma. Pokret I dah su sinhronizovani dok se krecemo kroz serije asana, prateci svaki udah I izdah. Ovaj stil joge zove se jos i FLOW joga upravo zbog fluidnog nacina kretanja kroz asane( joga polozaje), sve tece kao neki ples.

Vinyasa Flow cas obicno pocinje zagrevanjem u seriji polozaja poznatoj kao POZDRAV SUNCU, pripremajuci telo za intenzivno istezanje na kraju casa. Ocekujte dosta Pozdrava Suncu,ocekujte pokret, a ne samo istezanje.
Cas moze biti brzi ili sporiji, akcentovan na inverzijama ili na poravnanju tela. Neki casovi pocinju zagravanjem I istezanjem, neki pocinju od Stajacih asana. Na vinyasa casu se kombinuju ucenja iz razlicitih stilova joge, u zavisnosti od inspiracije I znanja instruktora koji kreira cas. Jedno je sigurno-na casu vinyasa joge ocekujte dinamiku, pokret, cestu promenu polozaja tela. Cas na kome cete se dobro zagrejati , oznojiti , detoksirati telo (misice I unutrasnje organe),kretanjanjem kroz asane i pomocu dubokog Ujjayi disanja.

Udjaji disanje koje koristimo tokom celog casa nam vraca paznju na telo, na disanje, na sadasnji trenutak , na prisutnost, sto dovodi do smirenja uma I ciscenju uma od mentalnih toksina.

Nijedan cas VINYASA( flow) joge nije isti. Ukoliko zelite da testirate svoje fizicka ogranicenja ,ako ne volite rutinu, ovaj cas je za vas!!!
Ocekujte POKRET I IZAZOVE!

Vinyasa joga je dinamicni stil vezbanja joge u kome su pokret I dah sinhronizovani. Ponekad ga zovu I Flow joga, zbog fluidnog nacina kretanja iz asane u asanu. Disanje je kljucno , dok se krecemo kroz joga polozaje, prateci svaki udah I svaki izdah. Vinyasa prevedeno sa Sanskrita zanci POVEZANOST, konekcija, a Vinyasa joga znaci povezanost pokreta i daha, tela i uma. Na vinyasa casu, pratimo pokret I dah, krecuci se dinamicno iz jednog polozaja u drugi. Ovaj stil je razigran, dinamican, redosled asana se stalno menja, sve tece kao ples. Cas na kome cete se dobro zagrejati , oznojiti , detoksirati telo (misice I unutrasnje organe) I um , kretanjanjem kroz asane i pomocu dubokog Ujjayi disanja. Ocekujte dosta Pozdrava Suncu, ocekujte POKRET I IZAZOVE,a ne samo istezanje!

YOGA ZA TRUDNICE

Joga je odličan način da žena ostane aktivna i elastična i tokom drugog stanja. S obzirom na to da se u toku joge uči pravilno disanje i držanje, brojne su koristi od joga vežbi. Poboljšava cirkulaciju, smanjuje jutarnje mučnine, napetost i neraspoloženje, smanjuje oticanje nogu, poboljšava varenje, povećava energiju i izdržljivost. Vežbe joge pred porođaj pomažu da se opuste mišići grlića materice, što olakšava i ubrzava porođaj. Položaji tokom vežbanja modifikovani su za sve faze trudnoće pa ih možete praktikovati tokom svih devet meseci.

YOGA ZA TREĆE DOBA

Specijalan program sa elementima joge prilagođen ženama u trećem dobu usmeren je na revitalizujuće vežbe opuštanja, istezanja,pravilnog disanja, auto-masaže, vežbe za poboljšanje cirkulacije, regulaciju metaboličkih procesa u organizmu, kao i usporavanja neminovnih posledica starenja organizma, kao što su spondiloza, okoštavanje, atrofija mišića… Redovnim vežbanjem postaćete zdraviji, srećniji, zadovoljniji. Bićete fleksibilniji, odmorniji, u boljoj kondiciji, naučićete kako da dišete da biste povećali nivo energije i kako da se opustite i spremno uhvatite u koštac sa stresom svekodnevnog života.